FRI FRAKT! - Lanserings kampanje

Salgsbetingelser

Bruker- og salgsbetingelser Nødpakka 

Vi vil gjøre våre vilkår for salg og bruk tydelige og forståelige for alle. Hvis du har noen spørsmål om vilkårene våre som ikke er besvart nedenfor, kan du kontakte oss, telefon: 47 64 06 66, e-post: [email protected].

Innledning og generell informasjon

Innledning

Nødpakka er en tjeneste som leveres via digitale løsninger, innhold og levering av varer og tjenester fra vår egen nettbutikk eller andre nettbutikker vi samarbeider med. Disse vilkårene gjelder for alle registrerte brukere og inkluderer alle tjenester som Nødpakka leverer gjennom selskapet og/eller tilknyttede selskaper. Dette inkluderer både våre digitale tjenester og alle salg og levering av varer og tjenester. Sammen med bestillingene dine, som alltid er bekreftet av en bestillingsbekreftelse, danner disse vilkårene en kontrakt mellom deg og oss.

Når du registrerer en brukerprofil, er du ansvarlig for betaling av varene og tjenestene du bestiller fra oss. Ansvaret ditt inkluderer også andres bruk av kontoen din, inkludert eventuell uautorisert bruk, med mindre det er bevis på at slik uautorisert bruk skyldes vår egen uaktsomhet.

Kjøp av varer hos Nødpakka kan kun gjøres av voksne over 18 år.

Vi leverer kun til adresser i definerte geografiske områder i landene vi opererer i. Du kan sjekke hvilke adresser vi leverer til når som helst på nettstedet vårt.

Hvis du bruker tjenesten vår som en kunde, er kjøpene dine regulerte av norsk lovgivning om forbrukervern, som er basert på EUs forbrukerrettighetsdirektiv (2011/83) og e-handelsdirektivet (2000/31).

Hvis du vil ha mer informasjon om dine juridiske rettigheter som forbruker i Norge, henvises det til gjeldende regelverk som for eksempel:

Forbrukerkjøpsloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkj%C3%B8psloven )

Angrerettloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27?q=angrerettloven )

Markedsføringsloven ( https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2?q=markedsf%C3%B8ringsloven)

Personopplysningsloven ( https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2018-06-15-38?q=personopplysningsloven )

E-handelsloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-05-23-35?q=ehandelsloven )

Ta kontakt med Forbrukertilsynet hvis du vil vite mer om dine rettigheter og plikter når du handler hos Nødpakka.

Forordning (EU) nr. 1169/2011 (

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-11-28-1497) (matinformasjonsforskriften) gjelder for mat- og ernæringsmerking.

Nødpakkas varer og tjenester tilbys både til forbrukere og bedrifter. Rettighetene gitt i disse salgs- og bruksvilkårene som er rettet mot forbrukere gjelder ikke for kunder som ikke anses å være forbrukere i henhold til den norske lovgivningen om forbrukervern.

Nødpakka bryr seg om personvernet til hver og en av våre kunder, og vi vet at vi alltid må fortjene og opprettholde kundenes tillit. Du kan lese mer om hvordan vi behandler og beskytter personopplysningene dine i vår. Dette inkluderer også hvordan vi bruker informasjonskapsler og sporingsteknologi.

Hvem snakker vi om når vi sier «vi»?

For brukerne våre er vi Nødpakka AS med organisasjonsnummer 933838781.

I disse salgs- og bruksvilkårene henvises Nødpakka til som «Nødpakka», «selger», «vi», «oss» eller «vår».

Når vi sier «bruker», mener vi en person eller et selskap med tilknyttede personopplysninger og bruker informasjon som har inngått et løpende kontrakts- og kundeforhold med Nødpakka ved å registrere en brukerkonto og på den måten godta disse vilkårene.

Når vi sier «kunde» mener vi en bruker som har fullført et kjøp, altså personen eller bedriften som er oppført som kunde i bestillingsbekreftelsen, og omtales heretter som «kunde», «bruker», «deg» eller «din».

Kundeforholdet 

Hos Nødpakka ber vi alle som vil handle om å oppgi noe informasjon om seg selv i en brukerprofil. Noe av informasjonen vi ber om er lovpålagt, noe er nødvendig for å levere varene du bestiller og noe gir oss muligheten til å gjøre Nødpakka til noe mer enn bare en beredskapsbutikk – nemlig et rikt og inspirerende nettmiljø og en inspirerende og nyttig tjeneste.

 

Noen av våre beredskapsprodukter som ernæring og vann har en gjennomsnittlig holdbarhetsdato på 5 år. For at du som kunde til enhver tid skal ha ernæring og vann som er holdbart vil vi sende deg informasjon hvert fjerde år der du vil få muligheten til å fornye og returnere varer som er i ferd med miste sin holdbarhet.

Ditt ansvar

Når du handler hos Nødpakka, godtar du:

-å oppgi riktig og fullstendig informasjon om deg selv;vårt fornyelsesprogram for varer med utløpsdato

-at informasjonen er din og/eller at du har rett til å handle på vegne av personen eller enheten du registrerer eller handler for, inkludert retten til å inngå bindende avtaler

-å oppdatere informasjonen hvis den endres*

-også overholde norske lover**.

* Merk at hvis du oppgir feil informasjon eller Nødpakka mistenker at du har oppgitt feil informasjon, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilgang til tjenesten, endre eller slette innhold og/eller kansellere eller tilbakeholde bestillinger.

** Hvis vi mistenker ulovlig aktivitet på kontoen din, forbeholder vi oss retten til å nekte deg tilgang til tjenesten, endre eller slette innhold og/eller kansellere eller tilbakeholde bestillinger.

Som en registrert bruker er du ansvarlig for sikkerheten til brukerprofilen din. Du er også ansvarlig for alle aktiviteter som finner sted i tilknytning til brukerprofilen din, og du godtar:

-å rapportere eventuell misbruk eller mistanker du måtte ha hvis du tror brukerprofilen din kan ha blitt kompromittert

-å følge salgs- og bruksvilkårene og godta vår personvernerklæring.

Kuponger

Vi tilbyr av og til rabatter, tilgodelapper eller gavekort i form av «kuponger». Kuponger er i hovedsak digitale tilgodelapper som samles på kontoen din. De kan være gyldige i en begrenset periode, kun for bestemte dager i uken eller bestemte datoer og er ofte koblet til et minstekrav for bestilling. Flere kuponger kan vanligvis ikke kombineres i en enkelt bestilling. Vilkårene for hver kupongtype kan variere, men du kan alltid finne vilkårene på hver av kupongene.

Kuponger kan ikke deles på flere bestillinger og kan kun brukes én gang. Dette betyr at de kun kan brukes på bestillinger som koster minst like mye som kupongens verdi.

Nødpakka tilbyr av og til rabatter i form av kuponger i forbindelse med kampanjer, for eksempel når vi vil oppfordre deg til å bruke oss igjen etter en pause eller som en belønning for å henvise nye kunder. Vi distribuerer denne type kuponger etter eget skjønn, og vi kan endre vilkårene for utstedelse når som helst.

Hvis Nødpakka mistenker misbruk av kuponger, kan vi nekte deg tilgang til tjenesten, ugyldiggjøre kupongene dine samt slette eller deaktivere brukerprofilen hvor misbruket forekom. Vi kan også kreve erstatning for tapt inntekt som følge av misbruket.

Kommunikasjon

Når du oppretter en brukerprofil hos oss, anses det som et løpende kontraktsforhold. Når du aktivt bruker kontoen din, anses det som et eksisterende kundeforhold. I tilknytning til disse forholdene, vil vi noen ganger formidle markedsinformasjon og annen informasjon til deg, men alltid i tråd med gjeldende markedsføringslover og -forskrifter.

Denne type kommunikasjon kan sendes til mobiltelefonnumre eller e-postadresser du har delt med oss, eller som et varsel via appen vår, eller i enkelte tilfeller per fysisk post. Vi oppfordrer deg til å lese vår personvernerklæring hvis du vil ha mer informasjon om dette.

Avslutning av brukerprofilen din

Du kan slette brukerprofilen hos oss når som helst. Dette vil avslutte det løpende kontrakts- og kundeforholdet med Nødpakka. Du kan finne mer informasjon om hvordan du gjør dette og hva et innebærer for opplysningene dine i vår personvernerklæring.


Handel med Nødpakka

Bestilling

Bestillingen din er bindende så snart den er registrert på serveren vår. Når vi har registrert bestillingen, bekrefter vi dette ved å sende deg en bestillingsbekreftelse per e-post. Hvis et eller flere produkter i bestillingen er utsolgt, forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. I en situasjon hvor noe er utsolgt varsler vi deg med informasjon om hva vi har gjort for å løse situasjonen, enten i form av en refusjon, kreditnota, erstatningsprodukt eller senere levering. Vi gir deg alltid muligheten til å snakke med oss om en annen løsning hvis du ikke er fornøyd med utfallet.

Betaling

For privatkunder utføres betaling for bestillinger med et debet- eller kredittkort via nettstedet eller appen vår. Kjøpesummen reserveres på kortet ditt når du bestiller, og så belastes kortet samme dag som varene sendes fra varehuset vårt. Du kan lese mer om trygg betaling her

For bedriftskunder utføres betaling for bestillinger via en faktura som sendes per e-post til fakturaadressen kunden har oppgitt i profilen. Fakturaen har forfall 14 dager fra datoen varene leveres, med mindre annet er avtalt.

Nødpakka forbeholder seg retten til å utføre kredittsjekker. Ved uvanlig store bestillinger, bestillinger utført av selskaper med lav eller ingen kredittverdighet/-historikk og/eller manglende eller stengte kontoer, kan vi be om forskuddsbetaling før bestillingen utføres.

Ved manglende betaling sendes det krav til inkasso etter at vi har gitt varsel om dette. Nødpakka har salgspant i de solgte varene som sikkerhet for kravet på kjøpesummen, med tillegg av renter og omkostninger.

Vi forbeholder oss retten til å nekte levering, inkludert salg av et begrenset antall varer til en enkeltperson innen en spesifisert tidsperiode. I slike tilfeller vil kjøpesummen bli refundert.

Priser

Alle oppgitte priser er inkludert merverdiavgift med mindre annet er oppgitt. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader knyttet til kjøpet, inkludert pakking, frakt, levering, emballasje osv.

Kostnaden for produktene våre endrer seg stadig, og vi forbeholder oss derfor retten til å endre prisene i butikken som følge av prisendringer fra våre leverandører.

Det er mulig at prisen på et produkt kan ha blitt endret mellom bestillingsdatoen og leveringsdatoen; i så fall gjelder prisen på datoen da du la inn bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å nekte levering av alle varene basert på prissvingninger og lagersituasjon.

Vi leverer våre produkter til deg i pappesker. Eskene kan enkelt brettes sammen og resirkuleres som papp.

Levering

Vi bestemmer hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. Fraktselskapet vi benytter oss av er Helt Hjem. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste hentested. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.

Normal leveringstid: 7 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Våre forpliktelser overfor deg

Når du mottar varene dine

Etter at du har tatt imot en leveranse fra oss, skal du så snart du kan sjekke at varene stemmer overens med bestillingsbekreftelsen og at ingenting har blitt skadet under transport. Hvis et produkt har en feil eller mangel, kan du enten velge at en ny vare av samme produkt skal leveres på en senere dato, eller at betalingen for varen krediteres til samme konto du brukte til å betale for bestillingen. Hvis du vil at varen (eller varene) krediteres basert på en av garantiene våre (for eksempel ferskhetsgarantien vår) eller et annet relevant tilbud, må du gi oss beskjed innen 12 timer etter levering.

Våre garantier

Vi overholder alltid gjeldende regler og forskrifter angående forbrukerklager i landene vi opererer i. Våre garantier setter ingen begrensninger på klagefristen som gjelder under norsk lovgivning om forbrukervern.

Hvis du fortsatt ikke er fornøyd

Returer og refusjoner

Hvis det er noe galt med bestillingen, må du gi oss beskjed innen rimelig tid etter at du oppdaget det eller burde ha oppdaget det. Ideelt sett bør du kontakte oss innen syv dager. Siste frist for å klage er to år etter at du tok bestillingen i din besittelse. De norske forbrukervernlovene om risikooverføring, feilmeldinger og sanksjoner angående forsinkelser gjelder for privatkunder som etter gjeldende lovgiving defineres som forbrukere.

Refusjoner utføres innen 14 dager etter at vi har blitt varslet.

Kontakt kundeservice hvis du har noen spørsmål eller klager angående bestillingen: telefon: 47 64 06 66, e-post: [email protected] .

Angrerett

Nødpakka forholder seg til regler og forskrifter angående heving av forbrukerkjøp. Disse reglene kan gi deg en generell rett på 14 dager fra leveringsdatoen til å angre kjøpet, men du må være oppmerksom på at det er spesielle bestemmelser i reglene knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel visse mat- og drikkevarer. Disse bestemmelsene kan innebære at den generelle angrefristen ikke gjelder for mange av varene Nødpakka tilbyr sine kunder.

Det kan derfor hende at angreretten din ikke gjelder avtaler om:

-levering av forseglede varer som av grunner knyttet til helse og hygiene ikke er egnet for retur samt der forseglingen er brutt etter levering

-Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder eller kunder om ellers ikke er definert som forbruker i gjeldende regelverk.

For å utøve angreretten må du varsle oss per brev til Nødpakka AS, Eirik Raudes vei 66 0196 OSLO, eller per e-post til [email protected].

 

Ved heving av varekjøp refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg for de aktuelle varene, inkludert leveringskostnader (med unntak av tilleggskostnader som skyldes at du har valgt en annen type levering enn den billigste formen for levering vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager etter den dagen vi mottar melding om din beslutning om å trekke deg fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. Du vil uansett ikke bli belastet noe gebyr som følge av refusjonen.

Vi kan holde tilbake refusjonen inntil vi har mottatt de refunderte varene eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er returnert, avhengig av hvilket av disse som inntreffer først.

Du må returnere varene eller levere dem til Nødpakka AS, Eirik Raudes vei 66, 0196 OSLO, uten urimelig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager etter at du varsler oss om at du vil heve kjøpet. Fristen er overholdt dersom du returnerer varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må påta deg de direkte kostnadene for returnering av varene. Kostnadene er beregnet til maksimalt omtrent 250 kr. Du er kun ansvarlig for eventuell reduksjon i varens verdi som følge av annen håndtering av varene enn det som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Juridiske forhold

Immaterielle rettigheter

Nødpakka-logoen er et registrert varemerke som tilhører selskapet Nødpakka AS, et norsk aksjeselskap med organisasjonsnummer 933838781.

Det er ikke tillatt å bruke våre navn, logoer, skjermbilder eller bilder på noen måte som kan være forvirrende eller antyde sponsing, anbefaling eller tilknytning uten forutgående skriftlig samtykke fra oss.

Produktbilder og oppskrifter med bilder brukes med tillatelse og i samsvar med både gjeldende lov, generelle bruksvilkår og spesialavtaler med våre lokale leverandører, innholdsleverandører og andre samarbeidspartnere.

Alt innhold på disse nettsidene Nødpakka AS og er beskyttet av opphavsrett, markedsføring, varemerke og andre relevante lover. Dette betyr at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, inkludert oppskrifter med bilder, omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design, typografi og oppsett og annet innhold på disse nettsidene ikke kan lastes ned, kopieres eller brukes på noen annen måte uten at det er uttrykkelig tillatt av ufravikelig lov eller ved uttrykkelig skriftlig forutgående samtykke fra Nødpakka.

Ansvar og ekstraordinære forhold

Nødpakka er kun ansvarlig for tap for produktet hvis det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder imidlertid ikke hvis Nødpakka kan vise at mangelen skyldes forhold utenfor vår kontroll, og som vi ikke med rimelighet kan forventes å unngå eller overvinne konsekvensene av.

Nødpakka er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler, med mindre tapet forårsakes av grov uaktsomhet eller forsett fra vår side. Ved forbrukerkjøp kan ikke rettighetene dine med hensyn til obligatoriske forbrukerlover fravikes.

Hvis Nødpakka blir forhindret i å levere, eller vi er tvunget til å foreta en levering under omstendigheter som ikke er ideelle, eller hvis en levering blir urimelig tyngende som følge av en arbeidskonflikt eller andre forhold som partene ikke kan kontrollere, f.eks. ekstremvær, brann, krig, mobilisering av militære styrker, rekvisisjon, beslagleggelse, valutarestriksjoner, pandemier eller epidemier, opptøyer og uroligheter, mangel på transportmidler, generell mangel på varer, begrensning i tilgjengelig arbeidskraft samt mangler eller forsinkelser i leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av omstendighetene nevnt i dette avsnitttet, er Nødpakka fritatt for alt annet ansvar unntatt ved reklamasjon og for å kreditere kjøpesummen for defekte produkter.

Forbehold

Nødpakka forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, inkludert som følge av endringer i lovgivningen, når som helst og uten forvarsel. Vi vil alltid varsle deg om eventuelle endringer i bruksvilkårene, og de vil tre i kraft fra den datoen vi kontakter deg om det. Ved å bruke tjenestene våre, godtar du endringene. Du er ansvarlig for å overholde gjeldende salgs- og bruksvilkår til enhver tid.

Nødpakka, og alt innhold som inngår i tjenesten, gjøres tilgjengelig «som det er» og uten noen form for garanti eller sikrede funksjoner. Vi forbeholder oss retten til å når som helst, etter eget skjønn, stoppe og/eller endre tjenesten eller funksjonaliteten helt eller delvis.

Vi streber etter å gi kundene våre så nøyaktig informasjon som mulig om produktene våre.

 

Vi tar imidlertid forbehold om skrive-/trykkfeil som kan føre til at vi ikke alltid kan levere nøyaktig det som ble presentert i nettbutikken eller annen markedsføring. Hvis dette forekommer, har du rett til å kansellere bestillingen din.

For produkter som selges med salgsrabatt eller i forbindelse med en kampanje, gjelder salgsvilkårene som er oppgitt på produktets detaljside. Salg og kampanjer er gyldige til oppgitt sluttdato eller så langt lageret rekker. I forbindelse med en kampanje forbeholder vi oss retten til å begrense antall salg av et produkt eller kombinasjon av tilbud til samme person innenfor et tidsrom.

Opplysninger som er oppgitt om produkter, i samsvar med gjeldende matopplysningsforskrifter, som næringsinnhold, ingredienser, allergener osv., leveres av den enkelte produsent. Nødpakka er ikke ansvarlig for eventuelle feil eller mangler i den oppgitte informasjonen. Merk at all allergeninformasjon må brukes med forsiktighet og er kun veiledende. Alle som tilbereder eller serverer mat til en allergisk person må alltid lese ingredienslisten for produktet på emballasjen nøye.

Bilder som brukes på sidene våre er illustrerende og kan avvike fra produktets faktiske utseende.

Nettbutikk kan inneholde koblinger til tredjeparts nettsteder, annonsører, tjenester osv. Nødpakka har ingen ansvar for innholdet, tjenestene eller produktene som tilbys eller gjøres tilgjengelig på slike nettsider.

Valg av lov og tvisteløsning

Gjeldende lov og tvisteløsningsprosess knyttet til våre tjenester i Norge er underlagt norsk lov, med Oslo tingrett som første juridiske instans for eventuell tvisteløsning. Forbrukere har alltid rett til å ta ut søksmål og være tiltalt for retten i rettskretsen hvor forbrukeren er bosatt.

Betingelsene ble sist oppdatert

27. november 2024.

Hva sier kunden våre?

Kunde referanser

Ofte stilte spørsmål

Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på

Hva vil det si å være i beredskap?

Det brukes spesielt om å være forberedt på å møte kritiske situasjoner, dvs. å håndtere og redusere skadevirkninger av uønskede hendelser som kan føre til skade på eller tap av verdier eller personskade/dødsfall.

Hvilken egenberedskap bør man ha hjemme?

Sjekkliste for din egenberedskap. Varme klær, pledd, dyner og soveposer. Fyrstikker og stearinlys. Ved hvis du har vedovn eller peis. Gass- eller parafinovn som er beregnet for innendørs bruk er et alternativ til vedfyring.

Hvor mye vann bør man ha hjemme?

Du trenger minst tre liter rent vann per person til drikke og matlaging i døgnet. Husk at det anbefales å ha nødlager for 7 dager.

Copyright 2024. Nødpakka AS, Orgnr.: 933838781. All Rights Reserved.